Emballasje Design

Brief: Utforming av identitet til Dark, en serie med moderne og eksklusive sjokoladeprodukter. Produsenten, ChocoLoco, har en lang tradisjon bak seg og er kjent for sin høye kvalitet og nytenking i utvikling av sjokoladeprodukter. Målgruppen tiltrekkes avsanselige opplevelser som kan utfordre og utvide etablerte normer for kvalitet, estetikk og nytelse.

Verdiord: Ekslusivt, moderne, tradisjon og nytelse

Målgruppe: Voksne i alderen 20–80 år

 

Løsning: Løsningen min er basert på verdiordene jeg valgte ut. Mitt ønske var at kundene skulle se, føle og oppleve et produkt hvor pakningene og innholdet skulle være ekslusivt og moderne med kvalitet. Førsteinntrykket til kunden er viktig, derfor er disse verdiene svært vesentlige. Det var også viktig at brukeren/kunden skulle få sansene til å spille inn, som lukt og smak. De endelige produktene har et gjennomgående design hvor pakningene har en sammenheng med detaljer, typografi, og farge. Bakgrunnen på pakningene er av flytende sjokolade som skal illudere og gi smak og en følelse av sjokolade. Fonten jeg har valgt ut har en utforming hvor det ser ut som at du har brukt en slikkepott og formet fonten med flytende sjokolade. Fargebruken på pakningen gjenspeiler smakene på sjokoladene, blå (havsalt), rosa (kirsebær og blåbær), grønn (hasselnøtt) og oransje (lønnesirup og pecan nøtter). Det var også viktig å bruke tydelige/skarpe farger for at pakningene skal skille seg ut blant andre sjokoladeprodukter. På logoen er det brukt gullfarge for å få frem det ekslusive utrykket.